Sydeny!

Sydneyn oopperatalo
Harbour Bridget

Wollongongista lähtiessä, koukkasimme matkan varrella Blue Mountainissa Katoomba ja Leuran kylässä. Sinne suositellaan arkipäivänä, mutta me nyt satuimme sinne lauantaiksi. Suosittuja patikointi reittejä ja huikeita maisemia (Ei kyllä voita Grand Canyonia) ja käytiin kattomassa kolmea siskosta (Kuvat vahingossa täällä!

Saavuttiin joskus päivällä Sydneyyn ja majotettuamme Adina Apartmentiin (Joka on muuten loistavalla sijainnilla, n:80e/yö, mukavat huoneet), pidettiin pieni breikki huoneessa, ja lähdettiin illalla Dinnerille rantaan. Dinnerin jälkeen oikeastaan jo palasimme hotelli huoneeseen ja nukkumaan.

Manly Beach
Aamulla käytiin rannassa aamupalla, ja lähettiin kävelee rantaa myöten kohti Oopperataloa (Ballerinat oli ohuen pohjan takia huonot valinnat kävelyyn). Kävelimme Oopperatalolle, otimme sieltä satamasta lautan Manlyyn, kävimme syömässä ja takasin tultaessa vaihdoimme ooperatalolla lautan Darling Harbour satamaan (missä siis hotellimme oli) ja loppuilta taas hotellilla. Oli tarkoitus mennä lautalla Olympia puistolla asti, ja sitten tulla hotellille mutta olin niin väsynyt että en jaksanut. Manlyssa oli paljon porukkaa rannalla uimassa, melomassa ja suppailemassa. Oli piknikkiä ja osalla oli retki tuolitkin mukana. Siellä osataan nauttia elämästä.

Darling Harbour

Seuraava päivä olikin shoppailu päivä, ja oltiin ettimässä mulle ulkotakkia. Tuulen ja veden pitävää. Mun oli tarkoituskin ostaa se täältä, kun sitä Uudessa-Seelannissa ehkä tarvitsee. Adina Apartmentista pohjoiseen (suoraan) lähtee katu, jonka varrella (pelkästään sen kadun varrella) oli useampiakin outdoor liikkeitä, joten valinnan varaa siis oli. Pitkän pohdinnan ja sovituksen ja kokeilun jälkeen päädyttiin ostaa mulle Hellenin (?) takki. Sieltä jatkettiin Queen Victoria Buildingiin ja Westfieldiin ja muistaakseni Pitt Street Mall:iin. Shoppailun jälkeen alkoi sataa, ja sade jatkui seuraavaan päivään.

Sade siis jatkui (KOKO) seuraavan päivän, mutta se oli onneksi lähtöpäivä. Valitettavasti lähtö oli illalla, joten meillä oli päivä aikaa. Kävimme sitten ajelemassa autolla Bondi Beachille, käytiin syömässä ja ajettiin lentokentälle (kenttä samalla suunnalla joten hitaasti ajoimme beachille ja kentälle päin). Lento Christchurckkiin oli myöhässä 5 (!) tuntia, ja olimme hotellissa vasta joskus klo 2-3 aikaan yöllä. Chekout taas oli klo 10. Sydneyssa hieman shoppailin ajankuluksi, mutta niistä on tulossa ihan oma postauksensa.
Sydneyn oopperatalo

Seuraava kohde onkin siis Uusi-Seelanti!
(PS. En ole ylläolevassa kuvassakaan kovin kuvauksellinen)